.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مزاحمت اینترنتی دانش آموزی برای معلم

شمال نیوز: دانش آموزی که با انتشار اطلاعات معلم خویش در فضای مجازی برای وی ایجاد مزاحمت می نمود ، توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی حضور و شکایت فردی به هویت معلوم به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است شخصي ناشناس در سايتی اقدام به انتشار آگهي جهت فروش حيوانات خانگي با شماره تلفن بنده نموده كه باعث ايجاد مزاحمت براي من شده است. که به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را نموده است.

در ادامه پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت که پس از بررسي و تحقيقات انجام شده مشخص گردید که IP بکارگيري شده توسط مجرم، مربوط به منزل خود شاکي مي باشد.

وی گفت : از آنجایی که شاكي پرونده معلم بود ، کارشناسان این پلیس فهرستی از اسامی دانش آموزان و افراد نزديك به محل سکونت شاکی را جمع آوری نمودند که با تجزیه و تحلیل های صورت گرفته بر روی مضنونین پرونده، متهم اصلی که یکی از دانش آموزان شاکی بوده شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد در ادامه افزود: کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام محترم قضایی سیستم های رایانه ای متهم را جمع آوري و وی را به این پلیس احضار کردند که پس از حضور، متهم ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت؛ شاکي دبير بنده بوده و من نیز به منظور شوخي و سرگرمي، با استفاده از برنامه هک واي فاي، رمز اينترنت واي فاي منزل ايشان را بدست آورده و سپس با مراجعه به سايتی اقدام به درج آگهي فروش حيوانات خانگي و درج شماره تماس ایشان در ذيل آگهي نمودم.

رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه هشدار داد :

• در هنگام خريد اشتراک ماهانه و سالانه اينترنت از مخابرات و ديگر شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت از کارشناسان اين شرکت‌ها بخواهند تنظيمات امنيتي مورد نياز را بر روي مودم‌هاي خود پيکر‌بندي نمايند.

• در زمان مناسب اقدام به تعويض رمز عبور پيش فرض مودم به يک رمز عبور پيچيده (حروف، اعداد، علائم) غير قابل حدس نمايند.

در نهايت پس از تکميل تحقيقات، پرونده به همراه متهم به دادسرا ارسال و براي او قرار متناسب صادر گرديد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.